Årsmöte och skaldjur

with Inga kommentarer

Den 5 mars genomfördes kamratföreningens årsmöte. Nyheter efter mötet är att Anders Sköld valdes till ny ordförande, då Peter Sjöstrand valde att avsluta sitt engagemang i föreningen. Dan Thorell valdes till ny vice ordförande och Marie Berggren valdes in som ledamot, i övrigt förblev styrelsen oförändrad. Årsmötet beslutade också att utse Jonas Nellsjö, som tidigare chef för Helikopterflottiljen, till hedersmedlem, även Robert Landén utsågs som hedersmedlems som tidigare ordförande i föreningen.

Efter årsmötet tog Skaldjursaftonen vid, borden var nästan fullsatta när 95 kamrater samlades för trevligt sällskap. Det bjöds bland annat på hummer, räkor och västerbottenspaj, självklart med något att dricka till. Till skaldjursaftonen var vår sammankallande revisor Johan Sjöberg inbjuden som hedersgäst för att motta Sveriges Militära Kamratföreningars Riksorganisations Förtjänstmedalj, för för sitt arbete med att starta upp och granska föreningens arbete under totalt närmare tio års tid.

Kvällen avlöpte därefter med sedvanliga tal, sångtävlingar, goda samtal och skratt. När taffeln bröts fortsatta kvällen och sedermera den unga natten med fler samtal och gott kamratskap. Vår DJ såg också till att det dansades på Malmenmässen hela kvällen lång.

Tack för en trevlig kväll!

Preliminärt är sommarfesten planerad till den 11 juni, men vi i styrelsen återkommer med ett datum, håll utkik!